Начало » Решения

Решения

Районна избирателна комисия Шумен


РЕШЕНИЕ
№ 58
Шумен, 16.09.2014

ОТНОСНО: Жалба с вх.№68/15.09.2014г. от Тодор Иванов Тодоров, упълномощен представител на Коалиция „БСП лява България“

Постъпила е жалба с вх.№68/15.09.2014г. от Тодор Иванов Тодоров, упълномощен представител на Коалиция „БСП лява България" в която се твърди следното:

В предизборният щаб на  Коалиция „БСП лява България"  бил получен телефонен сигнал, че кмета на община Нови Пазар - Румен Панайотов, посещавал работното си място въпреки, че бил в отпуск поради участие в листата на Коалиция АБВ. Това представлявало нарушение на чл. 104 ал. 1 от ИК. Също така в бр. 172 от 05.09.2014г. на вестник „Шуменска Заря" било публикувано обръщение на г-н Панайотов в качеството му на кмет на Община Нови Пазар във връзка с настоящ национален празник. Жалбоподателят намира, че по този начин са нарушени разпоредбите на ИК за агитационната кампания.

Независимо, че посоченият телефонен сигнал е анонимен, и лишен от всякаква конкретност, РИК Шумен намира, че посочените действия, дори те да са установими, не съставляват нарушение на разпоредбите на ИК. Цитираната от жалбоподателя разпоредба на чл. 104 ал. 1 от ИК регламентира съвършено различна хипотеза и не е свързана с правилата за провеждане на предизборната кампания.  Относима в случая е разпоредбата на чл. 161 ал. 1 от ИК, съгласно която кандидат, който заема държавна служба, задължително ползва по свой избор неплатен служебен отпуск или платен годишен отпуск за времето от регистрацията до обявяване на резултатите от изборите. Кметът на общината не е държавен служител по смисъла на чл. 2 ал. 1 от Закона за държавния служител, следователно той не заема държавна служба и за него не се отнася императивното изискване да ползва отпуск.

В жалбата се твърди също така, че е получен телефонен сигнал за това, че Председателят на Общинския съвет гр. Нови Пазар - Николай Николов, извършвал агитация в полза на листата на Коалиция АБВ. Това съставлявало нарушение на чл. 133 ал. 4 от ИК.

Във връзка с този сигнал РИК Шумен съобрази следното:

Действително ИК предвижда забрана за предизборна агитация в държавни и общински учреждения в чл. 182 ал. 1 от ИК (а не в посочената от жалбоподателя разпоредба). Това деяние е наказуемо по чл. 480 ал. 1 от ИК. Съгласно чл. 496 ал. 1 от ИК, актовете за установяване на нарушенията, включително и това, се съставят по Решение на РИК в съответствие с правомощията й. Съгласно чл. 498 от ИК установяването на нарушенията, съставянето на актовете, издаването и обжалването на наказателните постановления се извършват по реда на ЗАНН. Доколкото жалбата съдържа сигнал за извършено вече нарушение, то очевидно РИК Шумен няма как лично да е установил това нарушение. Нарушението обаче следва да е безспорно установимо. Това налага конкретният сигнал в жалбата да съдържа всички данни по чл. 42 от ЗАНН, които са необходими за съставяне на акт за установяване на административното нарушение. В случая липсват каквито и да е данни описващи нарушението и обсоятелствата при които е било извършено; датата и мястото на извършване на нарушението; собственото бащиното и фамилното име и възрастта на нарушителя, точния му адреси месторабота, ЕГН; имената и точните адреси на свидетелите, констатирали нарушението и ЕГН.

При липсата на тази конкретизация и невъзможността РИК Шумен и всеки орган, който има правомощия по административно наказателното производство да установят по безспорен начин извършеното нарушение, РИК не може да състави акт за установяване на административно нарушение. С други правомощия в тази хипотеза РИК не разполага, поради което жалбата следва да бъде оставена без уважение.

Поради гореизложеното и  чл. 72 ал. 1 т. 17 от ИК, РИК Шумен

 

Р Е Ш И:

 

Оставя без уважение Жалба с вх.№ 68/15.09.2014г. от Тодор Иванов Тодоров, упълномощен представител на Коалиция „БСП лява България"

 

Решението подлежи на обжалване пред Централната избирателна комисия в 3-дневен срок от обявяването му.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Валентина Велева-Богданова

СЕКРЕТАР:
Диян Димитров

* Публикувано на 16.09.2014 в 17:52 часа

« Всички решения

Web Content Accessibility Guidelines 2: Level AA Conformance
Благоевград Бургас Варна Велико Търново Видин Враца Габрово Добрич Кърджали Кюстендил Ловеч Монтана Пазарджик Перник Плевен Пловдив град Пловдив област Разград Русе Силистра Сливен Смолян София РИК 23 София РИК 24 София РИК 25 София област Стара Загора Търговище Хасково Шумен Ямбол